Trecerea la setul de anvelope de vara

Schimbarea anvelopelor de iarna cu setul de anvelope de vara - pregatirea pentru ploile de vara.

Trecerea la setul de anvelope de vara

Schimbarea anvelopelor de iarna cu setul de anvelope de vara - pregatirea pentru ploile de vara.
  • 25 martie 2017
  • Not categorized
  • Posted by
  • Comentariile sunt închise pentru Trecerea la setul de anvelope de vara

Incepand cu luna Aprilie este recomandata utilizarea setului de anvelope de vara, fiind necesara inlocuirea celor de iarna. Inainte de montarea setului de anvelope de iarna este recomandat sa aveti in vedere urmatoarele aspecte

  • Varsta anvelopei – Este recomandat sa nu utilizati anvelope mai vechi de 5 ani, chiar daca adancimea profilului este inca buna. In acest caz, imbatranirea cauciucului il face dur, uneori chiar casant, avand repercusiuni asupra sigurantei la rulare si determinand marirea distantei de franare. Putem afla varsta anvelopei verificand ultimul grup de cifre din numarul DOT, acestea reprezentand saptamana si anul de productie.
  • Adancimea minima a profilului, admisa prin reglementarile legale, este de 1,6 milimetri. Pentru anvelopele de vara se impune o adancime de cel putin 3 milimetri. Cu un profil mai mic de atat, pneul poate pierde aderenta pe suprafete ude, iar distanta de franare va fi periculos de lunga.
  • Pe cat posibil, incercati sa montati acelasi tip de anvelope pe toate rotile. In [...]

Iarna pe roti – partea 2-a

Pregatirea de drum si interventia de urgenta
  • 23 martie 2017
  • Not categorized
  • Posted by
  • Comentariile sunt închise pentru Iarna pe roti – partea 2-a

Indiferent de gradul de experienta acumulat la volan, conditiile de trafic specifice anotimpului hibernal ridica probleme pentru toti soferii. Nivelul de stres intregistrat atunci cand ne confruntam cu zapada, polei, viscol poate fi mult redus atunci cand aplicam conduita adecvata.

Daca sunteti nevoiti sa conduceti in afara localitatii, iarna, pe vreme nefavorabila, este bine sa verificati prognoza meteo si rapoartele privitoare la starea drumurilor. Codurile de avertizare au urmatoarele semnificatii:

  • Cod Verde – nu sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase.
  • Cod Galben – sunt prognozate fenomene meteorologice specifice perioadei respective (averse, intensificari ale vantului, temperaturi scazute sau ridicate, ninsori), insa acestea vor avea caracter temporar. Nivelul de risc este mediu.
  • Cod Portocaliu – sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase, de intensitate mare (ninsori puternice, intensificari ale vantului, temperaturi scazute sau ridicate). Nivelul de risc este mediu spre ridicat.
  • Cod Rosu – sunt prognozate fenomene meteorologice de intensitate foarte mare. Nivelul de risc este ridicat.

Inainte de a pleca la drum, [...]

Iarna pe roti – partea 1.

Adaptarea stilului de conducere la starea suprafetei de rulare
  • 23 martie 2017
  • Not categorized
  • Posted by
  • Comentariile sunt închise pentru Iarna pe roti – partea 1.

Indiferent de gradul de experienta acumulat la volan, conditiile de trafic specifice anotimpului hibernal ridica probleme pentru toti soferii. Nivelul de stres intregistrat atunci cand ne confruntam cu zapada, polei, viscol poate fi mult redus atunci cand aplicam conduita adecvata.

Plecand de la premisa ca masina este corect pregatita pentru iarna, este bine sa acordam atentie stilului de conducere. Conform statisticilor Politiei Rutiere, cele mai grave accidente sunt provocate de doua categorii de participanti la trafic: soferii fara experienta, care constientizeaza cu intarziere schimbarile meteo si nu stiu cum sa reactioneze si cei care percep modificarile vremii, dar se comporta ca si cand nu s-ar fi schimbat nimic, neadaptand stilul de conducere si viteza de deplasare la starea drumului. Sa nu uitam ca un carosabil acoperit cu zapada sau gheata nu va permite deplasarea cu viteza maxima legala pe acel tronson de drum. Situatiile intalnite in perioada de iarna impun atentie la conduita:

  • Plecarea [...]
    Back to top